GOODWIN The Steak House on ainoa perinteinen, aito amerikkalainen pihviravintola koko Skandinaviassa ja Baltiassa. Tämä, Suomessa ainutlaatuinen ravintolahanke on oman alansa kovien asiantuntijoiden aikaansaannos. He jos ketkä tietävät täsmälleen, millainen on OIKEA pihviravintola.
Meillä on pitkän ajan rautainen kokemus Yhdysvaltojen ja Australian pihviravintolakonseptista – eli niistä maista, jotka ovat todellisen pihvikulttuurin perustajia; maista, joissa liharavintolat ovat kansallisia kulttisymboleita. Ja voimme vakuuttaa, etteivät annoksemme kalpene alkuperäiselle amerikkalaiselle liharavintolalle millään mittarilla, vaan täyttävät kaikki vaaditut tunnusmerkit. Avasimme ensimmäisen GOODWIN-pihviravintolan Tallinnaan maaliskuussa 2009. Olimme äärettömän innokkaita jakamaan intohimoamme pihvejä kohtaan ja olemme sitä edelleen.
GOODWIN on luotu ihmisille, jotka rakastavat lihaa. Se on paikka, josta pitävät sekä pihvejä arvostavat asiakkaat että oma henkilökuntamme. Tulemme joka päivä töihin valmistamaan sinun lempiruokiasi ja kertomaan kaikille halukkaille marmoroituneen naudanlihan ainutlaatuisesta mausta. Kaikki GOODWINin työntekijät – kokit ja tarjoilijat, johtajat ja tekninen henkilökunta – ovat nimen omaan erinomaisia liha-asiantuntijoita.
Liha ja harrastelijamaisuus eivät sovi yhteen, eikä parhaan marmoroituneen naudanlihan valmistaminen ole helppoa. Liha käy läpi monta vaihetta ennen kuin tarjoamme siitä sinulle parhaat pihvit. Se, pääseekö liha meidän puuhiiliuuniimme vai ei, on kiinni pienistä yksityiskohdista: missä maanosassa tuleva pihviliha syntyi ja kasvoi, mitä se söi ja joi, miten se pakattiin ja lähetettiin GOODWIN-ravintolaan. Meidän pihvimme on valmistettu vain maailman parhaasta, Australiassa ja Yhdysvalloissa kasvatetusta lihasta, jonka valmistaminen tapahtuu ihanteellisissa olosuhteissa ainutlaatuisessa puuhiiliuunissamme. Tiedämme lihastamme kaiken – missä ja miten naudat on kasvatettu, miten lihaa on säilytetty ja miten se on toimitettu meille, miten pihvit tulee valmistaa ja minkä kanssa liha tulee tarjoilla. Sen lisäksi GOODWINissä arvostetaan asiakasta, sillä todelliselle mestarille ei mikään tuota suurempaa iloa kuin mestarillisten tietojen, kokemusten ja työn tulosten jakaminen. Emme mielistele asiakasta, emme yritä houkutella häntä teksasilaisella krumeluurilla tai hienostelevilla ruoka-annosten nimillä, emmekä kerro mielikuvituksellisia tarinoita kulinaarisista saavutuksistamme. Arvostamme asiakkaitamme ja tarjoamme heille parastamme – eli pihvejämme. Ruokalistamme on suunniteltu todellisille lihan ystäville. Kaikki ruoat on valittu siten, että niistä syntyy todellinen ruokanautinto. Kaikki edellä mainittu pätee myös juomalistaan.
Ravintola GOODWINin menestys perustuu sekä järkeen että tunteeseen. Konseptimme puhtaasti järkeen perustuva osa ovat parhaasta naudanlihasta vankalla asiantuntemuksella valmistetut pihvit. Tunteeseen pohjaava osa konseptistamme sisältyy jo ravintolamme nimeen. Sana GOODWIN tulee vanhan englannin sanasta go-dwine, joka koostui alun perin kahdesta erillisestä sanasta: go-d tarkoitti hyvää ja wine ystävää. Kun kirjoitusasua yhdenmukaistettiin, Goodwinin nimi sai meille tutun kirjoitusasunsa (nimestämme, sen alkuperästä ja syvemmästä merkityksestä yksityiskohtaisemmin lisää verkkosivullamme www.steak.fi). Ystäviämme ovat kaikki Goodwinin lihaa ja pihvejä rakastavat asiakkaat, samoin kaikki pihviravintolan työntekijät, jotka valmistavat ja tarjoilevat lihan.
Goodwinin pihviravintolakulttuuri perustuu kolmeen perusperiaatteeseen, joita kutsumme kulteiksi. Nämä kolme periaatetta ovat lihakultti, viinikultti ja asiakaskultti. Lihakultti tarkoittaa suhdettamme pihviin aina lihan valinnasta sen valmistustapaan. Viinikultilla tarkoitamme ammattimaista lähestymistapaa viinin valintaan. Tiedämme viineistä kaiken ja tarjoamme pihviemme seuraksi niille parhaiten sopivia viinejä. Asiakaskultti on vieraanvaraisuutemme kulmakivi. Tunnemme asiakkaamme, arvostamme heitä ja luomme heille viihtyisät puitteet. Goodwinissä jokaisen yksityiskohdan tarkoitus on tuottaa asiakkaalle nautintoa: ruoka, juoma, musiikki, palvelu sekä avoin ja vieraanvarainen ilmapiiri. Olemme varmoja, että kun kerrat olet maistanut pihvejämme, osaat arvioida oikean pihven olemusta myös tulevaisuudessa, ja saamme sinusta sekä pysyvän asiakkaan että ystävän.